Consumer contests

Thesis title: Spotřebitelské soutěže
Author: Schwarz, Michal
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Pěnkava, Karel
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce pojednává o problematice spotřebitelských soutěží. Vymezuje jejich postavení vůči ostatním nástrojům podpory prodeje a zkoumá jejich specifika. Popisuje stěžejní kroky organizace spotřebitelské soutěže a věnuje patřičný prostor legislativnímu rámci. Praktická část práce si, na základě dat získaných dotazníkovým šetřením, klade za cíl získat představu o postojích spotřebitelů k soutěžím. Snaží se navrhnout ideální model spotřebitelské soutěže.
Keywords: podpora prodeje; regulace soutěží; spotřebitelské soutěže
Thesis title: Consumer contests
Author: Schwarz, Michal
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Pěnkava, Karel
Thesis language: Česky
Abstract:
Thesis disserts upon consumer contests and competitions. It defines their position among other sales promotion tools and studies their specifics. Describes the fundamental steps of the organization of contests as well as the legislative background. The practical part of the thesis is based on field research and aims to get an idea of consumers' attitudes to competitions. It attempts to propose an ideal model of consumer contests.
Keywords: contest govering; sales promotion; consumer competition; consumer contests

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 6. 2009
Date of submission: 31. 5. 2010
Date of defense: 2. 6. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/20879/podrobnosti

Files for download

    Last update: