Strategic Business Activities of a chosen Firm

Thesis title: Strategické podnikatelské aktivity vybraného podniku
Author: Policarová, Martina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Pirožek, Petr
Opponents: Tyráček, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
Tématem této diplomové práce je navržení strategických podnikatelských aktivit firmy KERAMIS koupelny s. r. o.. Zpracovala jsem jednotlivé strategické analýzy (PEST analýza, Portrův model, analýza hodnotového řetězce, finanční analýza a SWOT analýza) a navrhla jsem konkrétní strategii stability na základě výsledku analýz ve vztahu k marketingu, R&D, lidským zdrojům, financím a produktům. Dle mých zjištění by firma měla setrvat ve svém oboru podnikání a nerozšiřovat její podnikání do celého sektoru stavebnictví. Firma musí snížit svoji zadluženost, neustále hledat nové dodavatele, kteří nabídnou lepší obchodní podmínky a nové zboží, snažit se získávat exkluzivní zastoupení v regionu a finančně motivovat zaměstnance v závislosti na jejich pracovní produktivitě. Dále doporučuji zakoupení grafického 3D programu, investici do optimalizace www stránek (SEO) a zakoupení dodávkového vozu. Budoucí vývoj firmy záleží na dostatečném množství finančních prostředků a následné realizaci příležitostí.
Keywords: strategie; podnikatelské aktivity; strategické analýzy; strategické řízení; hodnotový řetězec
Thesis title: Strategic Business Activities of a chosen Firm
Author: Policarová, Martina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Pirožek, Petr
Opponents: Tyráček, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
The proposition of company KERAMIS koupelny s.r.o. strategic business activities are the graduation thesis topic. I worked individual strategic analyses (PEST analysis, 5 powers Porter's model, value deskriptor analysis, financial analysis and SWOT analysis) and I designated concrete stability strategy on the basis of analyses results in relation to marketing, R&D, human resources, finance and products. According to my investigations the firm should continue in its business branch and shouldn't broaden its business in whole building industries. The firm hat to decrease its indebtedness, search all the time new product suppliers, who offer better trading conditions and new products, endeavour to canvass exclusive dealership in the region and financially motivate staffs depending on their staff productivity. Further I advise 3D graphics computer software and delivery van buying and investment in websites optimalization (SEO). The future firm progression depends on financial resources sufficiency and subsequent occasions realization.
Keywords: value deskriptor analysis; strategic analyses; strategy; strategic business; business activities

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 3. 2009
Date of submission: 30. 5. 2010
Date of defense: 1. 6. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/20111/podrobnosti

Files for download

    Last update: