Working time analysis in a marketing company

Thesis title: Analýza pracovní doby v marketingové společnosti
Author: Daňková, Silvie
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Bedrnová, Eva
Opponents: Jarošová, Eva
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problematikou pracovní doby, coby jednoho z hlavních aspektů práce a pracovní činnosti člověka. Cílem práce je analyzovat pracovní dobu a její využívání v konkrétní, marketingové, společnosti. Teoretická část práce uvádí do problematiky, shrnuje základní poznatky z literatury a poskytuje teoretická východiska pro praktickou část práce. V praktické části práce je podrobně analyzován systém pružné pracovní doby, který je ve společnosti využíván. Cílem je analyzovat chování zaměstnanců ve vztahu k pracovní době v dlouhodobějším měřítku a vyvodit z tohoto pro společnost patřičná doporučení. Tato analýza by měla být podkladem zejména pro manažery oddělení a pro personální oddělení.
Keywords: flexibilní pracovní doba; zaměstnanecké benefity ; analýza pracovní doby; pracovní doba; práce; pružná pracovní doba
Thesis title: Working time analysis in a marketing company
Author: Daňková, Silvie
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Bedrnová, Eva
Opponents: Jarošová, Eva
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with the issue of working time, as one of the main aspects of work. The goal of this thesis is to analyze the working time in concrete marketing company. The theoretical part introduces the issue and summarizes the basic knowledge of literature. In the practical part the company system of flexible working hours is being analyzed in detail. The aim is to analyze the behavior of employees in relation to working time and to recommend appropriate further steps for the company. This analysis should be useful particularly for managers and for HR department.
Keywords: employee benefits; labor; analysis of the working time; flexible working hours; working hours

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Managerial Psychology and Sociology

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 12. 2009
Date of submission: 15. 5. 2010
Date of defense: 1. 6. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/23789/podrobnosti

Files for download

    Last update: