The Analysis of the Offer of Travel Agencies in View of the Chosen Destination

Thesis title: Analýza nabídky cestovních kanceláří vzhledem kvybrané deistinaci
Author: Hendrychová, Tereza
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Petrů, Zdenka
Opponents: Herget, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce Analýza nabídky cestovních kanceláří vzhledem k vybrané destinaci se zaměřuje na srovnání a zhodnocení nabídky vybraných cestovních kanceláří. Konkrétně jde o porovnání lyžařských zájezdů do italských Dolomit. Cílem bylo posoudit, zda je nabídka těchto zájezdů na trhu českých cestovních kanceláří dostatečná. První kapitola vysvětluje základní pojmy z oblasti cestovního ruchu. Následuje charakteristika destinace Dolomity a analýza nabídky jednotlivých cestovních kanceláří. Poslední kapitola nabízí srovnání nabídek z hlediska několika vybraných kritérií. Na základě zjištěných údajů byla potvrzena úvodní hypotéza, tedy dostatečná nabídka lyžařských zájezdů do Dolomit na českém trhu.
Keywords: cestovní kancelář; lyžařský zájezd; nabídka cestovní kanceláře
Thesis title: The Analysis of the Offer of Travel Agencies in View of the Chosen Destination
Author: Hendrychová, Tereza
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Petrů, Zdenka
Opponents: Herget, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
The dissertation The Analysis of the Offer of Travel Agencies in View of the Chosen Destination is aimed at the comparison and evaluation of the offer of chosen travel agencies. In particular terms the topic is a comparison of ski tours to Italian Dolomites. The goal was to judge whether an offer of Czech travel agencies tours is sufficient on the Czech market. The first chapter explains basic terms concerning tourism. Then the characteristics of the destination Dolomites and the analysis of particular travel agencies follow. The last chapter offers the comparison of offers from the point of view of several criteria. On the basis of discovered data the introductory hypothesis was confirmed, respectively that the offer of ski tours on the Czech market is sufficient.
Keywords: travel agency; ski tour; offer of the travel agency

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 10. 2009
Date of submission: 29. 6. 2010
Date of defense: 1. 6. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/22554/podrobnosti

Files for download

    Last update: