The analysis of buying terms and consumer behaviour in the town of Klasterec nad Ohri

Thesis title: Analýza nákupních podmínek a chování zákazníků ve městě Klášterec nad Ohří
Author: Havránková, Irena
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Cimler, Petr
Opponents: Filipová, Vladimíra
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce analyzuje nákupní podmínky a chování zákazníků ve městě Klášterec nad Ohří. Práce se zaměřuje na potravinářský sortiment zboží. První kapitola stručně charakterizuje město Klášterec a jeho okolí. Následující kapitola se zabývá obchodní vybaveností města a popisuje jednotlivé typy větších maloobchodních jednotek. Ve třetí kapitole jsou nastíněny současné trendy nákupního chování zákazníků v České republice. Závěrečná část práce se věnuje výsledkům dotazníkového šetření, které jsou porovnány s celorepublikovými trendy.
Keywords: nákupní podmínky; analýza; Klášterec nad Ohří; chování zákazníků
Thesis title: The analysis of buying terms and consumer behaviour in the town of Klasterec nad Ohri
Author: Havránková, Irena
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Cimler, Petr
Opponents: Filipová, Vladimíra
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis analyses buying terms and consumer behaviour in the town of Klasterec nad Ohri. The thesis focuses on the range of foodstuffs. The first chapter briefly characterizes the town of Klasterec and its surroundings. The next chapter deals with the retail network of the town and describes the particular types of retail units of a larger size. In the third chapter the current shopping trends of the consumer behaviour in the Czech Republic are outlined. The last part of the thesis is devoted to the results of the questionnaire which are compared with the nationwide trends.
Keywords: buying terms; Klasterec nad Ohri; analysis; consumer behaviour

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 14. 10. 2009
Date of submission: 30. 4. 2010
Date of defense: 31. 5. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/22104/podrobnosti

Files for download

    Last update: