Evaluation of Atmospherics in Selected Retail Units

Thesis title: Posouzení nákupní atmosféry vybraných obchodních řetězců
Author: Stuchlík, Pavel
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Drozen, František
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se nejprve zaměří na teoretické vymezení pojmu "nákupní atmosféra" a definici prvků jí tvořících. Teoretická část pak bude sloužit jako podklad pro konkrétní posouzení a ohodnocení nákupní atmosféry v hypermarketových prodejnách Tesco a Globus. Poté budou obě dvě prodejny srovnány a případně jim bude doporučeno, co by měly zlepšit.
Keywords: Nákupní atmosféra; Globus; Tesco
Thesis title: Evaluation of Atmospherics in Selected Retail Units
Author: Stuchlík, Pavel
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Drozen, František
Thesis language: Česky
Abstract:
This paper will first focus on the theoretical definition of the term "atmospherics" and its elements. This part will then serve as basis for concrete evaluation of atmospherics in hypermarket retail units Tesco and Globus. After that, the two units will be compared and contrasted and eventual suggestions for improvement will be offered.
Keywords: Globus; Tesco; Atmospherics

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 3. 2010
Date of submission: 31. 5. 2010
Date of defense: 11. 6. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/25473/podrobnosti

Files for download

    Last update: