The Analysis of Internet and its Tools as a Medium for Marketing Purposes

Thesis title: Analýza nástrojov internetu ako média pre marketingové účely
Author: Gregová, Silvia
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Mikeš, Jiří
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cieľom tejto práce je analýza marketingových nástrojov internetu a implementácia nadobudnutých poznatkov do praxe. Túto tému je dôležité skúmať hlavne z dôvodu, že súčasný marketingový a komunikačný mix vo svete i v Českej republike sa stále viac týka on-line komunikácie. Hlavné témy tejto práce sú: Marketingové a komerčné komunikácie, Internet ako moderné médium, Internet a jeho využitie v komerčných komunikáciách, Internetový portál www.hotel-ubytovani.com, Analýza využitia internetového portálu ku komunikácii v oblasti cestovného ruchu.
Keywords: cestovný ruch; portál; on-line; internet; komunikácia; marketing
Thesis title: Analýza nástrojů internetu jako média pro marketingové účely
Author: Gregová, Silvia
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Mikeš, Jiří
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cílem této práce je analýza marketingových nástrojů internetu a implementace získaných poznatků do praxe. Toto téma je důležité zkoumat hlavně z důvodu, že současný marketingový a komunikační mix ve světě i v České republice se pořád více týče on-line komunikace. Hlavní témata této práce jsou: Marketingové a komerční komunikace, Internet jako moderní médium, Internet a jeho využití v komerčních komunikacích, Internetový portál www.hotel-ubytovani.com, Analýza využití internetového portálu ke komunikaci v oblasti cestovního ruchu.
Keywords: internet; komunikace; cestovní ruch; portál; on-line; marketing
Thesis title: The Analysis of Internet and its Tools as a Medium for Marketing Purposes
Author: Gregová, Silvia
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Mikeš, Jiří
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The goal of this thesis is the analysis of internet marketing tools and implementation of acquired knowledge into practice. This topic is particularly important to study because the current marketing and communication mix in the world and the Czech Republic are increasingly concerned in on-line communications. Leading topics of this work are: Marketing and Commercial Communications, Internet as a Modern Medium, Internet and its Using in Commercial Communications, Internet Portal www.hotel-ubytovani.com, The Analysis of Using of Internet Portal to Communication in Tourism.
Keywords: internet; communication; marketing; tourism; portal; on-line

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 3. 2010
Date of submission: 24. 6. 2010
Date of defense: 11. 6. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/25318/podrobnosti

Files for download

    Last update: