Marketing and PR strategy for University Sports Club Prague

Thesis title: Marketingová a PR strategie pro Universitní Sportovní Klub Praha
Author: Stach, Daniel
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Mikeš, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce je zaměřena na marketingové a PR aktivity klubu vodního slalomu "Univerzitní Sportovní Klub Praha" (USK Praha). Analyzován je současný stav a je vytvořena nová komplexní komunikační strategie. V teoretické části se práce věnuje marketingu jako takovému a jeho jednotlivým složkám. Popsány jsou podoby marketingové komunikace a podrobně jsou definovány formy komerční komunikace. Praktická část práce začíná představením USK Praha a zhodnocením současné situace. Po jednotlivých částech je následně připravena nová komunikační strategie. Stěžejní je sedmá kapitola, která konkrétně a jednoznačně vymezuje kroky, které mají být realizovány v pevně stanoveném časovém horizontu.
Keywords: marketingová strategie; komunikační strategie; vodní slalom; PR; USK Praha; Marketing
Thesis title: Marketing and PR strategy for University Sports Club Prague
Author: Stach, Daniel
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Mikeš, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis disserts on marketing and PR activities of sport club of whiterwater slalom kayaking "University Sports Club Prague" (USK Praha). Current situation is analyzed and a new communication strategy is made. Kinds of marketing and marketing in general are described in the theoretical part. The theoretical part includes also description of forms of marketing and commercial communications. Practical part is opened by introduction of USK Praha and an analysis of current situation. New communication strategy is created step by step in the sixth chapter. The very last chapter is the most important, because there is mentioned every single step and there is always explained why it is necessary to realize it. All activities are set in a time frame.
Keywords: communication strategy; marketing strategy; USK Praha; whitewater slalom kayaking; public relations; Marketing ; PR

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 2. 2010
Date of submission: 4. 6. 2010
Date of defense: 11. 6. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/24873/podrobnosti

Files for download

Main text
Private file
Download
Opponent's review
Private file
Download
Supervisor's review
Private file
Download
    Last update: