Communication Strategy of Non-Profit Organizations

Thesis title: Komunikační strategie neziskových organizací
Author: Doležalová, Klára
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Turnerová, Lenka
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se soustředí na komunikaci organizací neziskového sektoru. Nejprve definuje neziskový sektor, způsob jeho financování, poté přechází k marketingu těchto organizací. V praktické části se řeší postoj lidí k neziskovým organizacím a jejich komunikaci a analyzuje komunikaci vybrané neziskové organizace.
Keywords: cause related marketing; komunikace neziskových organizací; financování neziskových organizací; neziskový sektor; sociální marketing
Thesis title: Communication Strategy of Non-Profit Organizations
Author: Doležalová, Klára
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Turnerová, Lenka
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis concentrates on communication of NGOs. Firstly it defines non-profit sector, his financing, then it describes marketing of these organizations. In practical part the thesis deals with the attitude of people to NGOs and their way of communication and analyses communication of individual non-profit organization.
Keywords: communication of NGOs; financing of non-profit organizations; non-profit sector; social marketing; cause related marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 12. 2009
Date of submission: 30. 5. 2010
Date of defense: 11. 6. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/23815/podrobnosti

Files for download

    Last update: