Loyalty programmes and their impact on customer's loyalty

Thesis title: Vliv věrnostních programů na loajalitu zákazníků
Author: Lenková, Petra
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce se zabývá různými typy věrnostních programů, které analyzuji a popisuji jejich vliv na loajalitu zákazníků. První kapitola se zabývá marketingovou komunikací, která je dále dělena na osobní a neosobní komunikaci, komerční komunikaci, ATL a BTL komunikaci a B2B a B2C komunikaci. Druhá kapitola se věnuje Sales promotion. Třetí kapitola se zabývá pojmem zákazník a vlivy, které působí na jeho rozhodování. Čtvrtá kapitola se věnuje pojmům loajalita, loajální zákazník, oddaný zákazník atd. Pátá kapitola se věnuje věrnostním programům. Šestá kapitola je zaměřena na konkrétní věrnostní programy. V sedmé kapitole tyto věrnostní programy porovnávám. Osmá kapitola se zabývá způsoby měření loajality.
Keywords: komerční komunikace; marketingová komunikace; zákazník; věrnostní program; loajalita
Thesis title: Loyalty programmes and their impact on customer's loyalty
Author: Lenková, Petra
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with different types of loyalty programmes that are analysed. I describe their impact on the loyalty of customers. The first chapter deals with marketing communication. Marketing communications are divided into personal and impersonal communication, commercial communications, ATL and BTL communications. The second chapter deals with Sales promotion. The third chapter describes the term "customer" and effects that influence customer's decision. The fourth chapter focuses on terms loyalty, loyal customer, attached customer etc. The fifth chapter deals with loyalty programmes. The sixth chapter focuses on chosen loyalty programmes. I compare them in the seventh chapter. The eighth chapter describes methods of measuring customer's loyalty.
Keywords: commercial communication; loyalty programme; loyalty; marketing communication; customer

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 12. 2009
Date of submission: 14. 5. 2010
Date of defense: 11. 6. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/23469/podrobnosti

Files for download

    Last update: