Analysis of selected advertising campaign in the category of socio-environmental communication

Thesis title: Analýza vybrané reklamní kampaně v kategorii sociálně ekologické komunikace
Author: Hokrová, Lucie
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Mikeš, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce je zaměřená na analýzu reklamní kampaně v kategorii sociálně ekologické komunikace. Reklama je fenoménem dnešní doby. Je součástí každodenního života každého z nás. Je všude kolem nás. Tato práce informuje čtenáře o termínech marketingové komunikace, komerční komunikace, či formy komerčních komunikací, přičemž reklama je právě jednou z těchto forem. V této práci je detailněji rozebrána venkovní neboli outdoor reklama, jakožto nejpestřejší forma reklamy vůbec. Třetí kapitola práce je věnována etickému Kodexu reklamy, který za účelem regulace reklamy vydává Rada pro reklamu. Následující kapitola pojednává o problematice sociální reklamy, jejím významu a specifikách. Závěr této bakalářské práce je zaměřen na samotnou analýzu reklamní kampaně "Žiješ, protože tě rodiče chtěli". Tato kapitola popisuje samotnou kampaň, jejího zadavatele, zmiňuje postoj Rady pro reklamu vůči dané kampani a obsahuje informace o provedeném výzkumu a jeho výsledcích.
Keywords: výzkum; reklamní kampaň; sociální reklama; venkovní reklama; marketingové a komerční komunikace
Thesis title: Analysis of selected advertising campaign in the category of socio-environmental communication
Author: Hokrová, Lucie
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Mikeš, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis focuses on the analysis of advertising campaign in the category of socio-ecological communication. Advertising is a phenomenon of these days. It is part of everybody's everyday life. It is all around us. This thesis informs readers about the terms of marketing communications, business communications, and forms of commercial communications of which advertising is just one form. In this work the outdoors or outdoor advertising is analyzed in detail, as the most varied form of advertising ever. The third chapter is devoted to the ethical code of advertising which is issued by the Council for promotion in order to regulate advertising. The next chapter deals with issues of social advertising, its importance and specifics. The conclusion of this thesis is focused on the analysis of the advertising campaign "You live because your parents wanted you." This chapter describes the actual campaign, its submitter, refers to the attitude of the Council for promotion towards the campaign and provides information on the conducted research and its results.
Keywords: social advertising; outdoor advertising; research; advertising campaign; marketing and commercial communications

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 11. 2009
Date of submission: 16. 4. 2010
Date of defense: 11. 6. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/23288/podrobnosti

Files for download

    Last update: