The launch of a new global brand on the czech market

Thesis title: Zavedení nové globální značky na český trh
Author: Hlaváč, Filip
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Mikeš, Jiří
Opponents: Štibinger, Aleš
Thesis language: Česky
Abstract:
Je zpracována problematika mezinárodního marketingu a především expanze značky do zahraničí s užším zaměřením na marketingový a komunikační mix. Vše je zkoumáno především z pohledu cílového trhu a v rámci trendů 21. století, ve kterém trhu vládnou spotřebitelé a tradiční pojetí reklamy přestává fungovat. V praktické části analyzuji vstup značky Frigo na český trh, na který aplikuji trendy z teoretické části. Výstupem jsou obecná doporučení, jak v 21. století marketingově co nejefektivněji expanzi na nové trhy uchopit.
Keywords: marketingové trendy 21. století; connected marketing; mezinárodní marketing; marketingový mix; Frigo; komunikační mix
Thesis title: The launch of a new global brand on the czech market
Author: Hlaváč, Filip
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Mikeš, Jiří
Opponents: Štibinger, Aleš
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis takes a deeper look at the international marketing with a particular focus on the marketing communications mix. All topics are approached from the target market point of view and everything is set into the trends of the 21st century - trends of the era when consumer drives the market and the old marketing approaches are no longer efficient. In the practical part the thesis analyses the launch of the Frigo brand on the czech market with application of the in the theoretical part studied trends. The outcomes of the thesis are recommendations on the topic of how to most efficiently launch a product on the czech market in the era of the 21st century.
Keywords: Frigo; communications mix; marketing mix; connected marketing; marketing trends of the 21st century; international marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 11. 2009
Date of submission: 8. 5. 2010
Date of defense: 11. 6. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/22812/podrobnosti

Files for download

    Last update: