Marketing analysis of market with luxury professional hair care in the Czech and Slovak Republic

Thesis title: Marketingová analýza trhu luxusní profesionální péčí pro vlasy a vlasovou pokožku v Čechách a na Slovensku
Author: Bolfíková, Petra
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Hebká, Gabriela
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá strategií luxusní profesionální značky vlasové péče Kérastase Paris na českém a slovenském trhu. Zaměřuje se na analýzu jejího postavení a komunikační strategie na těchto trzích. Na základě provedeného vlastního výzkumu se potom pokouší navrhnout případná doporučení na zlepšení této strategie. Práci lze rozdělit do tří částí, kde první přináší teoretické podklady pro části následující, druhá je zaměřena na představení značky Kérastase Paris a jejího postavení na místním trhu analýzou sekundárních informací a třetí část se věnuje vlastnímu výzkumu, interpretaci jeho výsledků a návrhům na zlepšení komunikační strategie značky na našem trhu.
Keywords: positioning; marketingový mix; marketing; komunikační strategie; řízení značky; Kérastase Paris; trh vlasové kosmetiky; hodnoty značky; image
Thesis title: Marketing analysis of market with luxury professional hair care in the Czech and Slovak Republic
Author: Bolfíková, Petra
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Hebká, Gabriela
Thesis language: Česky
Abstract:
The master thesis deals with strategy of luxury professional hair care brand Kérastase Paris on the Czech and Slovak market. The focus of this thesis is on the brand's current position and its communication strategy on these markets. Based on own research, suggestions how to improve this strategy are then made. The work could be divided into three sections. The first one brings theoretical base for the next sections. The second one introduces the brand Kérastase Paris and its current position on the local market by analyzing the secondary data sources. The last part of the thesis focuses on the actual research, interpretation of its results and suggestions of the improvements of the communication strategy of the brand on our market.
Keywords: positioning; Kérastase Paris; marketing mix; communication strategy; brand values; image; hair care market; brand management; marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 5. 10. 2009
Date of submission: 7. 5. 2010
Date of defense: 11. 6. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/22115/podrobnosti

Files for download

    Last update: