Impact of BTL activities to Rexona brand on the Czech market

Thesis title: Vliv podlinkových aktivit na vývoj značky Rexona na českém trhu
Author: Nosková, Veronika
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Sedláková, Zuzana
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce zkoumá vliv podlinkových aktivit, především podpory prodeje, na vývoj značky. Teoretická část popisuje základ nezbytný pro správné uchopení té aplikační části. Zabývá se komerčními komunikacemi, podporou prodeje, spotřebitelskými soutěžemi a teorií značky. Protože v rámci praktické části je prováděno dotazníkové šetření, jedna z kapitol se věnuje marketingovému výzkumu. V praktické části je představena společnost Unilever ČR a úloha oddělení Customer marketingu v rámci marketingové struktury. Je zde představena značka Rexona, její portfolio a projekty, které byly realizovány v roce 2008. Předmětem dalších kapitol je charakteristika trhu deodorantů a specifika jednotlivých distribučních kanálů. Následuje analýza a zhodnocení podpory prodeje značky Rexona a jejich hlavních konkurentů. Dále jsou interpretovány výsledky vlastního dotazníkovému šetření, které je zaměřeno na spotřební a nákupní zvyklosti osob používající deodoranty. Díky poznatkům z analýz a dotazníkového šetření jsou v závěru formulována doporučení pro podporu prodeje značky Rexona.
Keywords: značka ; podlinkové aktivity; podpora prodeje
Thesis title: Impact of BTL activities to Rexona brand on the Czech market
Author: Nosková, Veronika
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Sedláková, Zuzana
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis describes the influence of BTL activities (especially sales promotion) to the brand development. The theoretical part covers the background which is necessary for the practical part. It focuses on the commercial communications, sales promotion, consumer competitions and brand. Because in the practical part the questionnaire is made marketing research is also mentioned. The practical part introduces Unilever CR and the role of Customer Marketing department in marketing structure. The following part introduces Rexona brand, its portfolio and also the projects which were implemented in 2008. Then the market of deodorants and distribution channels are characterized. Sales promotion of Rexona and its competitors are analyzed. Then the results of survey, which focuses on consumption and shoping habits, are interpreted. Finally the recommendations for sales promotion are formulated.
Keywords: BTL activities; sales promotion; brand

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 8. 6. 2009
Date of submission: 7. 5. 2010
Date of defense: 11. 6. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/20922/podrobnosti

Files for download

Main text
Private file
Download
Opponent's review
Private file
Download
Supervisor's review
Private file
Download
    Last update: