Management of marketing campaigns and utilization of new forms of communication in customer relationship management

Thesis title: Řízení marketingových kampaní a využití nových forem komunikace ve vztahu se zákazníkem
Author: Sedlačíková, Alena
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Žebrák, Miroslav
Opponents: Lorenc, Miroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
Ve své práci se zabývám novými trendy v marketingu, konkrétně e-mail marketingem, virálním marketingem, čárovými kódy, mobilním marketingem a sociálními sítěmi. Uvedené trendy popisuji, analyzuji z hlediska možností, které nabízejí, snažím se určit jejich vliv na řízení vztahu se zákazníky a zhodnotit jejich dopad a efektivnost. Součástí práce je také výzkum týkající se využití nejpopulárnější sociální sítě na světě - Facebooku v marketingu. Abych ukázala možnosti popsaných trendů, uvádím příklad jejich využití v kampani společnosti Mammut Sports Group.
Keywords: Sociální sítě; E-mail marketing; Nové trendy
Thesis title: Management of marketing campaigns and utilization of new forms of communication in customer relationship management
Author: Sedlačíková, Alena
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Žebrák, Miroslav
Opponents: Lorenc, Miroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
In my bachelor paper I deal with new trends in marketing, concretely with e-mail mareting, viral marketing, bar codes, mobile marketing and social networks. I describe them, analyse from the point of view of their potentialities, I try to identify their influence on customer relationship management and assess their impact and efficiency. One part of this bachelor paper is my own research on utilization of the world's most popular social network - Facebook. To show the possibilities of mentioned trends I give example of their utilization in a marketing campaign of Mammut Sports Group company.
Keywords: Social network; E-mail marketing; New trends

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 2. 3. 2010
Date of submission: 10. 5. 2010
Date of defense: 10. 6. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/25348/podrobnosti

Files for download

    Last update: