Conversion Rate Optimization with A/B Testing

Thesis title: Conversion Rate Optimization with A/B Testing
Author: Pařízek, Michal
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Raška, Ondřej
Opponents: Tichý, Jan
Thesis language: English
Abstract:
The goal of this Master's thesis is to explain the importance of the Conversion Rate Optimization (CRO) at today's E-commerce market share. A lot of people in Czech Republic confuse this term with more popular and similar term: Search Engine Optimization (SEO). The CRO focuses on the particular website and its ability to meet the business goals. The goal of the CRO is to improve the website and its conversion rates for acceptable costs. The ROI is important here. The CRO is a broad topic so I focus only on one part -- A/B Testing. This technique is based on showing different variations of a specific web page to the users. They are divided among these variations. Each part can see different variation. In the result we can see which variation was the best in meeting the business goals. The goal of this Master's thesis is to thoroughly introduce this technique and the tool which is perfectly suitable for that -- Google Website Optimizer. It is free and worldwide known and used. This Master's thesis is divided into several main chapters. In the introduction I describe few marketing models that are closely related to the CRO. Then I focus on the CRO, A/B Testing and Google Website Optimizer. In the last chapter you can find a case study full of practical examples. So far there are only a few resources about CRO in the Czech language. That also demonstrates the fact, that the CRO is not much popular in Czech Republic so far. On the contrary in the USA or Western Europe these techniques are commonly used. Not only big companies like Google or Amazon.com, but even small businesses use the techniques of CRO and can profit from it. I think it is only the matter of time it becomes more popular also in the Czech Republic. Therefore I believe a lot of people find my Master's thesis very useful.
Keywords: Conversion Rate; A/B Testing; Conversion Rate Optimization; Google Website Optimizer; Website Optimization
Thesis title: Optimalizace obchodní výkonnosti webu pomocí A/B testování
Author: Pařízek, Michal
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Raška, Ondřej
Opponents: Tichý, Jan
Thesis language: English
Abstract:
Cílem této diplomové práce je vysvětlit důležitost optimalizace obchodní výkonnosti webu na dnešním e-commerce trhu. Tento druh optimalizace, který si u nás lidé stále často pletou se známější optimalizací pro vyhledávače (SEO), se zaměřuje na web a jeho schopnost plnit obchodní cíle. Snahou optimalizace obchodní výkonnosti webu je zlepšit web (za přijatelné náklady) tak, aby co nejlépe plnil své cíle. Nejčastěji se jedná o zvýšení konverzního poměru webu nebo zvýšení hodnoty jedné konverze. Optimalizace obchodní výkonnosti webu je poměrně širokým pojmem a proto se v této práci důkladně zabývám pouze jednou částí -- A/B testováním. Tato metoda je založena na principu zobrazení různých variant vybraných stránek nebo prvků na stránce reálným uživatelům, kteří svých chováním sami rozhodnou o obchodní výkonnosti jednotlivých variant. Cílem diplomové práce je detailně představit tuto metodu a nástroj, který byl k těmto účelům vytvořen. Google Website Optimizer jsem si vybral, protože je celosvětově velmi populární a snadno dostupný. Tato diplomová práce je rozdělena na několik hlavních kapitol. Úvod patří marketingovým modelům, které s optimalizací úzce souvisí. Následně se důkladně věnuji samotné optimalizaci a metodě A/B testování, včetně nástroje Google Website Optimizer. Poslední kapitolu tvoří případová studie, kde na praktických příkladech ukazuji použití nástroje Google Website Optimizer a optimalizaci obchodní výkonnosti webu České-vany.cz. Na toto téma existuje prozatím minimum českých zdrojů. I to je důkazem toho, že tento typ optimalizace webu není zatím v České Republice příliš známým ani používaným. V USA nebo Západní Evropě je naopak A/B testování běžnou součástí vývoje webu. Využívají jej jak giganti typu Google, Microsoft nebo Amazon, tak i malé internetové společnosti. Věřím proto, že má práce bude pro mnoho lidí přínosná.
Keywords: zvyšování konverzních schopností webu; Google Website Optimizer; optimalizace webu; konverzní poměr; a/b testování; optimalizace obchodní výkonnosti webu

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informační systémy a technologie
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Information Technologies

Information on submission and defense

Date of assignment: 22. 2. 2010
Date of submission: 5. 5. 2010
Date of defense: 10. 6. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/24982/podrobnosti

Files for download

    Last update: