Analysis of internet visits and internet users

Thesis title: Analýza internetové návštěvnosti a uživatelů Internetu
Author: Šíla, Martin
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Řezanková, Hana
Opponents: Pecáková, Iva
Thesis language: Česky
Abstract:
V diplomové práci se zabývám popisem dvou aspektů, kterými jsou uživatelé Internetu a internetové prostředí. Ukazuji způsoby měření návštěvnosti, která je úzce spjatá s provozem WWW stránek a především jejich ekonomickým aspektem, tedy reklamou. Sledované ukazatele specifikuji a velmi podrobně se věnuji tomu nejdůležitějšímu z nich, kterým je počet reálných uživatelů. Následně aplikuji využití těchto ukazatelů na praktických příkladech. Poukazuji na sociodemografický profil návštěvníků jednotlivých portálů a porovnávám je s dalšími vybranými servery. Poté stanovuji určitá doporučení pro zadavatele reklamy, a to z hlediska cílení jejich kampaní. Pomocí vícerozměrných statistických metod hledám vhodné skupiny uživatelů Internetu na základě jejich vztahu k reklamě. Tyto skupiny následně popisuji a opět vymezuji určitá doporučení.
Keywords: segmentace; návštěvnost Internetu; Internet
Thesis title: Analysis of internet visits and internet users
Author: Šíla, Martin
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Řezanková, Hana
Opponents: Pecáková, Iva
Thesis language: Česky
Abstract:
The diploma thesis concerns in two aspects which are the description of internet users and internet media. I show the ways of measuring visits, which is closely related to the operation of web sites and especially its economic aspect, the advertisement. I specify the indicators in view. I concentrate really carefully on the amount of real users, which is one of the most important indices. I apply the usage of these indices to practical examples. I point to sociodemographic user's profile of particular portals and compare them with other chosen servers. Consequently I determine specific recommendations for the advertisement submitters in the term of targeting their campaign accurately. By using many-variable statistical methods, I try to find out suitable groups of internet users based on their relation to advertisement. I consequently describe these groups of people and determine again certain recommendations.
Keywords: segmentation; Internet; internet visits

Information about study

Study programme: Kvantitativní metody v ekonomice/Statistické a pojistné inženýrství
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Statistics and Probability

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 12. 2009
Date of submission: 31. 5. 2010
Date of defense: 10. 6. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/23878/podrobnosti

Files for download

    Last update: