The target consumer of the fish restaurant

Thesis title: Cílový spotřebitel rybí restaurace
Author: Mikšovská, Lucie
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Bártová, Hilda
Opponents: Černá, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá segmentací trhu pro nově vzniklý rybí fastfood MICHAEL'S. První část práce se zabývá představením fastfoodové restaurace MICHAEL'S, historií vzniku restaurace a celkovým podnikatelským plánem. Ve druhé části je představena teoretická část potřebná pro segmentaci trhu a její možná aplikace na konkrétní segmentaci pro rybí fastfood. Ve třetí části je zpracován teoretický návrh výzkumu trhu.Projekt bude nápomocen při odkrývání vhodných cílových segmentů. Vybrání vhodných cílových segmentů je velice důležité pro vytvoření úspěšné marketingové strategie. Projekt také pomůže zvolit vhodnou lokalitu pro otevření nové restaurační jednotky.
Keywords: trh; cílový; segmentace; spotřebitel
Thesis title: The target consumer of the fish restaurant
Author: Mikšovská, Lucie
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Bártová, Hilda
Opponents: Černá, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis is about market segmentation for the new type of the fastfood restaurant MICHAEL'S. The first part is introducing restaurant MICHAEL'S, its history and is introducing the business plan. The second part of thesis is focused on the theoretically process of segmentation which is needed for concrete segmentation of the fish fastfood. The rest of the thesis is dedicated to the theoretical project about market research which should help to find the best segments for the MICHAEL'S. Choosing the best segments is very important for creating a successful marketing strategy. The market research also helps to find the location where should be the restaurant opened.
Keywords: market; segmentation; consumer; target

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 1. 2010
Date of submission: 30. 4. 2010
Date of defense: 9. 6. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/25287/podrobnosti

Files for download

    Last update: