Evolution of beauty ideal in marketing with focus on marketing campaign of the Dove company

Thesis title: Vývoj ideálu krásy v marketingu se zaměřením na reklamní kampaň Dove
Author: Mrkvová, Lenka
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Procházková, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
Obsahem této bakalářské práce je analýza pojetí, vnímání a zobrazení ženské krásy v průběhu staletí až do současné doby s detailním zaměřením na odlišné vyobrazení ženské krásy v dnešní marketingové komunikaci především prostřednictvím kampaně značky Dove. Práce je rozdělena na 3 tématické oddíly. První oddíl se zaměřuje na definice spojené s marketingem a marketingovou komunikací, druhý oddíl se zaobírá snahou definovat krásu a uchopit tento pojem, třetí oddíl analyzuje již samotnou kampaň společnosti Dove.
Keywords: krása; zobrazení ženské krásy; značka Dove
Thesis title: Evolution of beauty ideal in marketing with focus on marketing campaign of the Dove company
Author: Mrkvová, Lenka
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Procházková, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this bachelor thesis is to anylyze conception, perception and presentation of women's beauty over the centuries until today with a detailed focus on different illustration of women's beauty in contemporary marketing communication, especially in the marketing campaign of the Dove company. The work is divided into 3 different parts. The first part focuses on definitions connected with marketing and marketing communication. The second part tries to define beauty and work with this term and the third part analyzes the Dove company's campaign.
Keywords: presentation of women's beauty; brand Dove; beauty

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 2. 2010
Date of submission: 1. 5. 2010
Date of defense: 9. 6. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/25214/podrobnosti

Files for download

    Last update: