How do differences between roles of men and women influence consumer behavior

Thesis title: Vliv diferencí ženských a mužských rolí na spotřební chování
Author: Strašáková, Lenka
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na sledování odlišností ve spotřebním chování mužů a žen. Důraz je kladen na pozorování diferencí mezi muži a ženami v oblasti vnímání médií, trávení volného času, vztahu k určitým produktům a na celkové postavení mužů a žen ve společnosti. Metody, které jsou použity v této diplomové práci jsou analýza MML-TGI dat (Market,Media,Lifestyle), obsahová analýza televizních reklamních spotů a dotazníkové šetření. Výsledky všech tří metod jsou následně sumarizovány a vyhodnoceny.
Keywords: trávení volného času; vnímání médií; MML-TGI; obsahová analýza; rozdíly mezi muži a ženami; spotřební chování; faktory ovlivňující spotřebitele; kupní proces; komunikační proces; vztah k produktům
Thesis title: How do differences between roles of men and women influence consumer behavior
Author: Strašáková, Lenka
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
The main aim of this thesis is to observe dissimilarities between men and women. My survey is focused on differences among men and women especially in areas of perception of media, spending of free time, relation to some kinds of products and overall position of the men and women in the society. Methods that are used in this thesis are analysis of MML-TGI data, content analysis of television advertisings and interview. Results of all the three methods are summarized and evaluated in the end.
Keywords: factors that influence consumers; perception of media; purchasing process; content analysis; MML-TGI; communication process; differences among men and women; consumer behavior; spending of free time; relation to some kinds of products

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 10. 2009
Date of submission: 9. 5. 2010
Date of defense: 9. 6. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/24808/podrobnosti

Files for download

    Last update: