The Role of ICT in the Elections and Political Marketing

Thesis title: Role ICT ve volbách a politickém marketingu
Author: Elšík, Michal
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Štědroň, Bohumír
Opponents: Procházka, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce "Role ICT ve volbách a v politickém marketingu" se zabývá problematikou fungování politických stran v prostředí nové ekonomiky a marketingu, který dnes slouží jako základní prostředek komunikace politických stran a politiků s veřejností. Politický marketing je spojován s využitím nejnovějších ICT nástrojů, především internetu ve formě webu 2.0 a sociálních sítí. Práce na příkladu amerického prezidenta Baracka Obamy demonstruje moderní způsob vedení úspěšné předvolební politické kampaně s využitím ICT technologií.
Keywords: web 2.0; komunitní sítě; sociální sítě; politická kampaň; Barack Obama; ICT; politický marketing
Thesis title: The Role of ICT in the Elections and Political Marketing
Author: Elšík, Michal
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Štědroň, Bohumír
Opponents: Procházka, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis deals with the way political parties are struggling through the area of the New Economy and marketing, which they are striving to use in luring of the general public. Political marketing is connected with the latest methods of using ICT tools, mainly with the Internet in the form of the web 2.0 and with social networks. This thesis engages in the presidential campaign of the American president Barack Obama and his revolutionary technique of running successful political campaign and the way he used wide range of ICT technologies to his advantage. His election battle and social media strategy set an important precedent for another politicians and even for business around the world.
Keywords: elections; political marketing; web 2.0; social networks; Barack Obama; ICT

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 11. 2009
Date of submission: 15. 5. 2010
Date of defense: 9. 6. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/23020/podrobnosti

Files for download

    Last update: