The importance of body image marketing

Thesis title: Marketingový význam body image
Author: Rašková, Barbora
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Skokanová, Dagmar
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá marketingovým významem body image. Práce představuje samotný pojem body image, jeho vývoj v čase a vliv médií na sebepojetí a sebehodnocení lidí. Praktická část se zaměřuje na obsahovou analýzu titulních stran časopisu Květy v rámci stanovené časové osy. Samostatnou kapitolu praktické části představuje analýza spotřebitelů Květů prostřednictvím dat MML-TGI.
Keywords: obsahová analýza; média; MML-TGI; Body image; časopis Květy
Thesis title: The importance of body image marketing
Author: Rašková, Barbora
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Skokanová, Dagmar
Thesis language: Česky
Abstract:
The Diploma thesis deals with the importance of body image marketing. Thesis depicts concept of body image, its evolution in time and the influence of media on people's self-concept and self-evaluation. The practical part is focused on content analysis of front-pages of specific magazine in given time period. Independent chapter concerns with analysis of consumers via data from MML-TGI database.
Keywords: content analysis; Body image; magazine Květy; media; MML-TGI

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 10. 2009
Date of submission: 5. 5. 2010
Date of defense: 9. 6. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/22972/podrobnosti

Files for download

    Last update: