Body image and its influence on consumer behavior

Thesis title: Body image a jeho vliv na spotřební chování
Author: Hurychová, Andrea
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zabývá pojmem body image. Cílem je identifikovat význam vzhledu pro české spotřebitele a zjistit jeho dynamiku. Zároveň na základě analýzy vyhodnocuje relace body image k vybraným tržním projevům, konkrétně na trhu kosmetických produktů.
Keywords: MML; Trh kosmetických produktů; Body image
Thesis title: Body image and its influence on consumer behavior
Author: Hurychová, Andrea
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with the concept of body image. The aim is to identify the importance of appearance for Czech consumers and determine its dynamics.At the same time the analysis evaluates the relationship of body image selected market practices, particularly in the market of cosmetic products.
Keywords: MML; Cosmetic market; Body image

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 11. 2009
Date of submission: 15. 5. 2010
Date of defense: 9. 6. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/22675/podrobnosti

Files for download

    Last update: