Practical application of marketing by regional non-profit organization –Chamber of Commerce

Thesis title: Aplikace marketingu u regionální neziskové organizace - Obchodní a hospodářské komory
Author: Zezuláková, Markéta
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Prchal, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce se zabývá aplikací marketingu u neziskové, regionálně vymezené organizace Obchodní a hospodářské komory. Cílem práce bylo zhodnotit současné uplatnění a navržení vyváženého marketingového mixu, který zohledňuje všechny stávající specifika a nabídnout řešení pro její další rozvoj a efektivní uplatnění aktivit a produktů u cílových skupin. V teoretické části jsou pospány specifika neziskových organizací, výchozí metodika týkající se tvorby marketingu, zahrnující analýzy cílových skupin, konkurence, SWOT a marketingový mix. V praktické části je rozpracovaný popis OHK jako velmi atypické neziskové organizace, vč. jednotlivých marketingových analýz dle metododiky a doporučení ke zpelšení.
Keywords: Marketingový mix "4P"; SWOT analýza; Marketing u neziskové organizace
Thesis title: Practical application of marketing by regional non-profit organization –Chamber of Commerce
Author: Zezuláková, Markéta
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Prchal, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
The major objective is to sum up contemporary situation and suggest a balanced marketing mix, considering all current specificity and offer new solution for further development of product and services. There is described in theoretical part the specificity of non-profit organizations, methodology of marketing creation and analysis of target group, competition, SWOT and marketing mix. In practical part there is description of atypical non-profit Chamber of Commerce, marketing analysis used by marketing application and recommendation for improvement.
Keywords: analysis of target group; marketing; marketing mix; analysis of competition; SWOT analysis; non-profit organization

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 9. 10. 2009
Date of submission: 30. 3. 2010
Date of defense: 9. 6. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/21993/podrobnosti

Files for download

    Last update: