Segmentation of young people

Thesis title: Segmentation of young people
Author: Böhmová, Veronika
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Petriková, Patrícia
Thesis language: English
Abstract:
My thesis deals with clothing habits of young people. The first part descibes the process of market segmentation, the second part abou the lifestyle of young people and about their clothing habits. I used a questionaire and with the help of PASW Statistics I revaled four segments.
Keywords: market segmentation; lifestyle of young peole; clothing
Thesis title: Segmentace trhu mladých
Author: Böhmová, Veronika
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Petriková, Patrícia
Thesis language: English
Abstract:
Diplomová práce na téma Segmentace trhu mladých podle oblékání se snaží rozpoznat mezi mladými lidmi charakteristiky, které mají podobné nebo kterými se naopak od sebe odlišují. Oblékání je zde dáno do souvislosti s životním stylem mladých lidí. Primární data jsem zjišťovala pomocí dotazníkového šetření. Pomocí programu PASW Statistics jsem odkryla čtyři segmenty.
Keywords: oblékání; segmentace trhu; životní styly mladých

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 3. 2009
Date of submission: 5. 5. 2010
Date of defense: 8. 6. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/21147/podrobnosti

Files for download

    Last update: