Analasis of implementation of Customer-Self Repair project in Hewlett-Packard

Thesis title: Analýza implementace projektu Customer Self-Repair ve společnosti HP
Author: Klement, Petr
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Hrůzová, Helena
Opponents: Nešpor, Pavel
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je provést analýzu projektu Customer Self-Repair ve společnosti Hewlett-Packard a to především z hlediska nákladů a úspor, které bude možné očekávat po implementaci procesních změn, které bylo nutné provést v průběhu projektu a současně také naznačit, kde byly provedeny chyby z pohledu projektového řízení a vznést návrhy na případná zlepšení do budoucna. V teoreticko-metodologické části je shrnuta všeobecná teorie týkající se problematiky řízení projektů, jejich vymezení a specifika a nejaktuálnější používané metodologie. Dále je přiblížena charakteristika společnosti, historie, ekonomické výsledky a organizační struktura. Třetí kapitola je zaměřena na praxi řízení projektů ve společnosti, vymezení fází, kterými by měl projekt projít a kritéria, která by měl splňovat, aby mohl projí schvalovacím procesem. V samotné analýze projektu je postihnut servisní model pro opravy osobních počítačů v regionu Europe, Middle East, Africa, provedení identifikace chyb a procesních komplikací v průběhu projektu. V závěru této kapitoly je provedena analýza skutečných úspor a nákladu, které mohou být reálně očekávány v uzavírací fázi projektu. Poslední kapitola obsahuje shrnutí a návrhy na řízení dalších projektů ve společnosti.
Keywords: řízení projektů; Customer-Self Repair projekt; Hewlett-Packard
Thesis title: Analasis of implementation of Customer-Self Repair project in Hewlett-Packard
Author: Klement, Petr
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Hrůzová, Helena
Opponents: Nešpor, Pavel
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this diploma paper is to analyze the Customer Self-Repair project in Hewlett-Packard especially from costs and savings point of view that can be expected after the implementation of procedural changes that had to be made in the course of the project, while also indicate where mistakes were made from the perspective of project management and make suggestions on possible improvements in the future. The theoretical and methodological part is summed up a general theory concerning the problems of project management. The third chapter focuses on the practices of project management in the company, the definition stage the project should undergo and the criteria that should meet in order to pass the approval process. In the analysis of the project itself is captured the service model for the repairs of personal computers in the Europe, Middle East and Africa region. Than identification of error and procedural complications that occurred during the project. . At the end of this chapter is an analysis of actual savings and costs that can be realistically expected in the closing phase of the project. The last chapter contains a summary and suggestions for management of future projects in the company.
Keywords: Hewlett-Packard; Customer-Self Repair Project; project management

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 10. 2008
Date of submission: 30. 9. 2009
Date of defense: 9. 6. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/16252/podrobnosti

Files for download

    Last update: