Purchasing decision process of consumers in the sweet biscuits and wafers market

Thesis title: Kupní rozhodovací proces spotřebitele na trhu sušenek a oplatek
Author: Mihoková, Jana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Kopáčková, Lenka
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce je analyzovat kupní chování spotřebitelů na trhu sušenek a oplatek, nalézt specifika a zmapovat využití prodejních kanálů. První část je věnována teoretickému aparátu, který pomůže pochopit spotřebitelovy predispozice, životní styl a průběh kupního rozhodovacího procesu v obecné rovině. Druhá část je zaměřena na samotný trh sušenek a oplatek a současnou situaci. Třetí praktická část se zabývá výsledky marketingového výzkumu spotřebitelů v oblasti sušenek a oplatek.
Keywords: chování spotřebitelů; kupní rozhodovací proces; spotřebitelé; rozhodování; sušenky a oplatky
Thesis title: Purchasing decision process of consumers in the sweet biscuits and wafers market
Author: Mihoková, Jana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Kopáčková, Lenka
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this diploma thesis is to analyze a purchasing behavior of consumers in the market of biscuits and wafers, find specifics and map out the usage of sales channels. The first part focuses on the theoretical apparatus that helps to understand consumers' predispositions, lifestyle and purchasing decision process in general. The second part concentrates on biscuits and wafers and the current situation. The third practical part deals with the results of marketing research of consumers in biscuits and wafers category.
Keywords: decision-making; biscuits and wafers; behavior of consumers; purchasing decision process ; consumers

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 10. 2009
Date of submission: 9. 5. 2010
Date of defense: 8. 6. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/25275/podrobnosti

Files for download

    Last update: