Analysis of introducing a new product into the Czech market

Thesis title: Uvedení výrobku na trh, vyhodnocení jeho úspěšnosti
Author: Skácelová, Martina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Koudelka, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Předmětem této diplomové práce je uvedení nového výrobku na český trh firmou Pfanner, spol. s r.o. Hlavním cílem je zanalyzovat úspěšnost zavedení Kouzelného brčka na trh pomocí dotazníkového šetření, číselných charakteristik firmy a daných cílů společnosti. Byly zjišťovány postoje, nákupní zvyklosti spotřebitelů a vyhodnocen marketingový mix produktu.
Keywords: Marketingový mix; Inovace; Nový produkt
Thesis title: Analysis of introducing a new product into the Czech market
Author: Skácelová, Martina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Koudelka, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Subject of the final thesis is a product launch into the Czech market by company Pfanner, spol. s r.o. The main task is to analyse this launch of product called Kouzelné brčko by means of survey, revenue and cost analysis and defined goals of the company. Also consumer behavior and marketing mix was analyzed and evaluated.
Keywords: Innovation; Product launch; Marketing mix

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 6. 6. 2009
Date of submission: 6. 5. 2010
Date of defense: 8. 6. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/21863/podrobnosti

Files for download

    Last update: