The marketing plan and it´s execution for ATLANTIK FT, a. s

Thesis title: Marketingový plán a jeho realizace pro ATLANTIK FT,a.s
Author: Hrubý, Jan
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Matoušková, Magdalena
Thesis language: Česky
Abstract:
Při prosazování se na trhu a snaze získat nové zákazníky, hraje velmi důležitou roli používání marketingových nástrojů. Z tohoto důvodu by neoddělitelnou součástí každého podniku, který chce na trzích uspět, mělo být marketingové plánování. Cílem práce je poukázat na praktickou stránku zpracování marketingového plánu konkrétního produktu. Na základě toho dojde ke zhodnocení, jak moc se shodují obecně popsané způsoby přípravy marketingového plánu, uvedených v literaturách, s praxí. Teoretická část popisuje obecné informace o marketingovém plánu, jeho částech, přípravě implementaci a kontroly.Ve zbylé části práce je popsána skutečná příprava nového produktu -eATLANTIK, v rámci společnosti ATLANTIK FT, a. s. a to od počátečního impulsu vycházející z dlouhodobých strategických cílů, přes přípravu konkrétních částí marketingového plánu. Metody použité při práci: pozorování, deskripce, dedukce, komparace, aplikace a další.
Keywords: Marketingový plán; Marketingový výzkum; SWOT analýza; Marketingový mix
Thesis title: The marketing plan and it´s execution for ATLANTIK FT, a. s
Author: Hrubý, Jan
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Matoušková, Magdalena
Thesis language: Česky
Abstract:
Nowadays, marketing tools are the key factors to enforce the market as well as to seek new customers. Therefore, marketing planning should be the integral part of any enterprise that wants to succeed in markets. The aim of this Diploma Thesis is to point out the practical aspects of how to process the marketing plan of a particular product. On this basis, it will be able to find the result of the real compliance between theoretical methods how to prepare a marketing plan, generally described in literature, and the real practice. The theoretical part describes general information about the marketing plan and its particular parts, as well as their preparation, implementation and verification. The rest of the Thesis is focused on the description of the real preparation of the new product called eATLANTIK within a company ATLANTIK FT, a. s.. It consists of initial impulse based on the long-term strategic goals, through the preparation of specific parts of the marketing plan. The following methodological tools were utilized in the Thesis: observation, description, deduction, comparison, and other applications.
Keywords: Marketing mix; Marketing research; SWOT analyse; Marketing plan

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 9. 2009
Date of submission: 30. 4. 2010
Date of defense: 8. 6. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/21623/podrobnosti

Files for download

Main text
Private file
Download
Opponent's review
Private file
Download
Supervisor's review
Private file
Download
    Last update: