Marketing and eGovernment

Thesis title: Marketing a E-Government
Author: Svobodová, Dagmar
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Štědroň, Bohumír
Opponents: Sedláček, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
Pojem e-Government představuje myšlenku elektronické veřejné správy. Nejde jen o poskytování služeb prostřednictvím internetu či jiných elektronických médií, ale o celkové zefektivnění fungování státního aparátu a zjednodušení komunikace mezi soukromým a veřejným sektorem i mezi jednotlivými orgány veřejné správy navzájem. Tato práce by měla sloužit jako základ k pochopení e-Governmentu a související problematiky. Poskytuje odpověď na otázky, co je e-Governemnt a co nabízí svým uživatelům. Objasňuje vývoj e-Governmentu v České republice i Evropské Unii a hodnotí aktuální situaci na obou těchto úrovních. Nemalým přínosem by mělo být zahrnutí marketingového hlediska. Konkrétně se zaměřuje na Českou republiku a využívání marketingu veřejnou správou ke komunikační podpoře aktivit e-Governmentu a poskytování informací.
Keywords: marketing; elektronické služby; veřejná správa; e-Government
Thesis title: Marketing and eGovernment
Author: Svobodová, Dagmar
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Štědroň, Bohumír
Opponents: Sedláček, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
e-Government concept is an idea of electronic government. It is not only about providing services through the Internet or other electronic media, but also about improving of the state apparatus effectivity and about simplifying of the communication between public and private sectors, as well as among public authorities themselves. This thesis should serve as a basis for understanding to the issues related to e-Government. It provides answers to questions like these: What is e-Government? What does it offer to its users? etc.. It explains the development and the current situation of e-Government in the Czech Republic and in the European Union. An important contribution of the thesis should be the inclusion of a marketing viewpoint. It focuses exclusively on the Czech Republic and on the marketing communications, which are used by the public sector to promote e-Government activities and to provide information.
Keywords: electronic services; public administration; marketing; eGovernment

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 4. 2009
Date of submission: 10. 5. 2010
Date of defense: 8. 6. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/20159/podrobnosti

Files for download

    Last update: