Market research in Czech Republic and its development

Thesis title: Výzkum trhu v České republice a jeho vývoj
Author: Kambourova, Tzveta
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Zahradníček, Stanislav
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zabývá především výzkumem trhu v České republice, ale obsahuje i část zabývající se výzkumem trhu v Československu. První část práce je teoretická, obsahuje základní teoretickou charakteristiku výzkumu trhu - definici, cíl, původ výzkumu trhu, vybrané typy výzkumů, vybrané metody a kodex výzkumu trhu. V druhé části se práce zabývá výzkumem trhu od odbobí před druhou světovou válkou až do přelomu tohoto tisíciletí. Zaměřuje se na výzkumníky, tématiku výzkumů, používané metody a roli sdružení SIMAR v souvislosti s ekonomicko-politickým pozadím a technickým pokrokem. Poslední část práce obsahuje další vývoj výzkumu trhu v České republice až do současnosti-opět v souvislosti s ekonomicko-politickým pozadím a technickým pokrokem, a obsahuje také nástin možných trendů tohoto oboru do budoucna.
Keywords: SIMAR; trend; vývoj; Česká republika; výzkum trhu
Thesis title: Market research in Czech Republic and its development
Author: Kambourova, Tzveta
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Zahradníček, Stanislav
Thesis language: Česky
Abstract:
The paper deals mainly with the market research in the Czech Republic but also contains a part which deals with the market research in Czechoslovakia. The first part of the paper is theoretical, contains the basic theoretical characteristic of the market research-its definition, its goal, its origin, selected types of research, selected methods of research and the code of the market research. The second part is concerned with the market research from the period before World War II until the end of the last millenium. This part focuses on researchers, themes of researches used methods and on the role of the association SIMAR within the context of economic, and political background and the technical progress. The last part of the paper contains further development of the market research in the Czech Republic until present-again in the context of the economic and political background and the technical progress, and also an outline of the possible future trends in the market research in the Czech Republic are involved in this part.
Keywords: trend; SIMAR; the Czech Republic; market research ; development

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 14. 12. 2009
Date of submission: 14. 5. 2010
Date of defense: 18. 6. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/24032/podrobnosti

Files for download

    Last update: