Social advertising

Thesis title: Sociální reklama
Author: Sovišová, Ivana
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Králová, Tereza
Opponents: Kašparová, Eva
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce Sociální reklama pojednává o jednom z nejdůležitějších nástrojů marketingového komunikačního mixu. Na začátku práce obeznamuje čtenáře s pojmem sociální reklama, dále popisuje vývoj tohoto druhu reklamy, účinnost, odlišnosti od reklamy komerční a na závěr teoretické části seznamuje čtenáře s neziskovým sektorem jako zadavatelem nekomerčních kampaní. V praktické části se práce věnuje rozboru dvou vybraných sociálních reklam a výzkumu názorů respondentů na tyto reklamy. Závěr práce je potom věnován vyhodnocení výzkumu a srovnání výsledků s počátečními hypotézami. Cílem bakalářské práce je podat čtenáři základní potřebné informace týkající se sociální reklamy a následně pomocí výzkumu zjistit názory příjemců na vybrané sociální reklamy.
Keywords: sociální reklama; Rada pro reklamu; reklama; etika; výzkum; dotazník; polostandardizovaný rozhovor
Thesis title: Social advertising
Author: Sovišová, Ivana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Králová, Tereza
Opponents: Kašparová, Eva
Thesis language: Česky
Abstract:
Bachelor's dissertation Social advertising deals with the most important instrument of marketing communication mix. At the beginning dissertation focuses on a therm Social advertisement, then describes its beginnings, feeling tone, differences between commercial and noncommercial advertising and the end of the theoretical part describes non-profit organizations. Practical part is dedicated to analysis of two chosen adverts and the main research of respondent's opinions. The end of dissertation is dedicated to evaluation of research and comparison results to initiatory hypotheses. The aim of my dissertation is to give basic information about social advertisement to public. The end of my dissertation is dedicated to the research which detects respondent's opinions of chosen social advertisement.
Keywords: ethics; advertising; Social advertising; research; question-form ; depth interview; "Rada pro reklamu"

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Managerial Psychology and Sociology

Information on submission and defense

Date of assignment: 2. 12. 2009
Date of submission: 1. 5. 2010
Date of defense: 17. 6. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/23351/podrobnosti

Files for download

    Last update: