Czech consumer attitudes to organic food - marketing research

Thesis title: Postoje českých spotřebitelů k biopotravinám - marketingový výzkum
Author: Maříková, Lucie
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Procházková, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce je popis biopotravin a ekologického zemědělství obecně. Teoretická část práce se zabývá zjištěním spotřebního a nákupního chování spotřebitelů biopotravin. Praktická část obsahuje marketingový výzkum biopotravin v České republice, který se zaměřuje na zjištění názorů, postojů a motivace spotřebitelů k nákupu biopotravin.
Keywords: značka; postoje spotřebitelů ; výzkum trhu ; biopotraviny
Thesis title: Czech consumer attitudes to organic food - marketing research
Author: Maříková, Lucie
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Procházková, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
The purpose of the thesis is a description of organic food and ecological farming in general. The theoretical part of the thesis deals with findings consumer and shopping behavior of consumers of organic food. The practical part contains a marketing research of organic food in the Czech Republic, which focuses on the findings of opinions, attitudes and motivations of consumers to purchase organic food.
Keywords: marketing research; brand; attitudes of consumers; organic food

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 10. 2009
Date of submission: 7. 5. 2010
Date of defense: 16. 6. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/26093/podrobnosti

Files for download

    Last update: