The Tesco Company's New Products Launch Strategy

Thesis title: Marketingová strategie společnosti Tesco při zavádění nových výrobků na trh
Author: Guričová, Marie
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Černý, Miroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zabývá zaváděním nových výrobků na trh. Konkrétně se jedná o výrobky vlastních značek. Nejdříve se zaměřuji na charakteristiku společnosti Tesco a na trh s privátními značkami. Po SWOT analýze a segmentaci zákazníků následuje stěžejní část práce - marketingový mix těchto výrobků a jejich zhodnocení zákazníky.
Keywords: marketingová strategie; Tesco; marketingový mix; vlastní značky
Thesis title: The Tesco Company's New Products Launch Strategy
Author: Guričová, Marie
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Černý, Miroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis deals with new products launch on the market, specifically, it concerns private labels' products. I focus on the characteristics of the Tesco company and on the private labels' market. The SWOT analysis and customer segmentation are followed by the pivotal part of my theses - the marketing mix of the new products and customers' evaluation.
Keywords: Tesco; marketing mix; private labels; marketing strategy

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 2. 2. 2010
Date of submission: 4. 5. 2010
Date of defense: 16. 6. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/24467/podrobnosti

Files for download

Opponent's review
Private file
Download
Supervisor's review
Private file
Download
    Last update: