Application of product placement in Czech area

Thesis title: Využití product placementu v českém prostředí
Author: Sedněvová, Šárka
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Karlíček, Miroslav
Opponents: Kůta, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
Product placement jako způsob marketingové komunikace nabývá v současnosti stále většího významu. Bakalářská práce vysvětluje pojem product placement, vymezuje jeho legislativní rámec, uvádí jednotlivé formy a zmiňuje příklady umístění produktu v českých filmech. Hlavním cílem práce je zjistit, jak k product placementu přistupují čeští diváci. Splnění tohoto cíle je uskutečněno prostřednictvím dotazníkového šetření.
Keywords: dotazníkové šetření; film; product placement; marketingová komunikace
Thesis title: Application of product placement in Czech area
Author: Sedněvová, Šárka
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Karlíček, Miroslav
Opponents: Kůta, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
Product placement as a means of marketing communication is becoming more and more important. This bachelor thesis explains the term product placement, qualifies its legislative framework, states particular forms and mentions examples of product placement in Czech films. The main aim of the thesis is to find out how Czech audience deals with product placement. The fulfillment of this aim is realized via questionnaire survey.
Keywords: product placement; film; marketing communication; questionnaire survey

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 1. 2010
Date of submission: 15. 6. 2010
Date of defense: 16. 6. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/24254/podrobnosti

Files for download

    Last update: