Marketing strategy of the company Bohemia Sekt Co. Ltd. on czech and foreign markets, comparsion with competition

Thesis title: Marketingová strategie společnosti Bohemia Sekt a.s. na domácím a zahraničních trzích, srovnání s konkurencí
Author: Synek, Tomáš
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Fousek, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce popisuje marketingovou strategii společnosti Bohemia Sekt a.s. v kategorii šumivých vín na domácím i zahraničních trzích a popisuje faktory, které vedly k volbě právě takové strategie. V první kapitole je všeobecně popsána společnost Bohemia Sekt a.s., její historie, současnost a produkty. Druhá kapitola obsahuje již konkrétní popis jednotlivých částí marketingové strategie - v teoretické i praktické rovině. Nechybí zde analýza trhu, definování cílové skupiny, marketingový plán a jeho samotná realizace. Třetí kapitola je zaměřena na marketingové aktivity společnosti na zahraničních trzích.
Keywords: marketingová strategie; marketingová komunikace; Bohemia Sekt
Thesis title: Marketing strategy of the company Bohemia Sekt Co. Ltd. on czech and foreign markets, comparsion with competition
Author: Synek, Tomáš
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Fousek, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis describes marketing strategy of the company Bohemia Sekt Co. Ltd. in sparkling wines category on czech and foreign markets. The thesis describes factors which led to selection of such strategy. First chapter describes the company Bohemia Sekt Co. Ltd. in general, its history, present and products. Second chapter contains factual description of particular parts of the marketing strategy - theoretically and practically. There can be found market analysis, definition of a target group, marketing plan and its execution. The last chapter is focused on company's marketing activities on foreign markets.
Keywords: marketing strategy; Bohemia Sekt; marketing communication

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 1. 2010
Date of submission: 30. 4. 2010
Date of defense: 16. 6. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/24223/podrobnosti

Files for download

    Last update: