Regada s.r.o. - Company´s strategy while entering foreign markets

Thesis title: Stratégia firmy Regada s.r.o. pri vstupe na rozdielne zahraničné trhy
Author: Voňková, Barbora
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Sninčáková, Soňa
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Táto práca sa zaoberá teoretickými aspektmi medzinárodného marketingového mixu, ktoré následne dokumentuje na príklade výrobnej spoločnosti Regada s.r.o. Autorka rozoberá jednotlivé teritóriá predaja a ich špecifiká, pričom sa pomocou čiastkových SWOT analýz snaží analyzovať súčasnú situáciu a navrhnúť zlepšenia v oblasti predaja v týchto krajinách.
Keywords: medzinárodný marketingový mix; stratégia firmy; zahraničné trhy
Thesis title: Stratégia firmy Regada s.r.o. pri vstupe na rozdielne zahraničné trhy
Author: Voňková, Barbora
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Sninčáková, Soňa
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Tato práce se zabývá teoretickými aspekty mezinárodního marketingového mixu, které pak dokumentuje na příkladu výrobní společnosti Regada s.r.o. Autorka rozebírá jednotlivé teritoria prodeje a jejich specifika, přičemž se pomocí dílčích SWOT analýz snaží analyzovat současnou situaci a navrhnout zlepšení v oblasti prodeje v těchto zemích.
Keywords: strategie firmy; zahraniční trhy; mezinárodní marketingový mix
Thesis title: Regada s.r.o. - Company´s strategy while entering foreign markets
Author: Voňková, Barbora
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Sninčáková, Soňa
Thesis language: Slovensky
Abstract:
This document is concerned with theoretical aspects of international marketing mix, which are consequently explained through concrete examples from production company Regada s.r.o. Author analyzes individual sale teritories and their specific features through partial SWOT analyses which describe current situation. Moreover, the document suggests concrete forms of sales improvement within these teritories.
Keywords: company´s strategy; foreign markets; international marketing mix

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 12. 2009
Date of submission: 30. 4. 2010
Date of defense: 16. 6. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/23807/podrobnosti

Files for download

    Last update: