Marketing strategy of a particular company

Thesis title: Marketingová strategie vybrané společnosti
Author: Votavová, Alena
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Kukla, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce se zabývá marketingovou strategií společnosti F AIR spol. s r. o., první soukromé letecké školy v České Republice, která má hlavní sídlo na letišti Benešov. Cílem této práce je představit nabízené produkty společnosti, analyzovat marketingovou strategii a marketingové prostředí a navrhnout možné změny současné strategie. K dosažení tohoto cíle byla aplikována řada dílčích analýz a vlastní marketingový výzkum, nashromážděné údaje jsou vyhodnoceny ve finální SWOT analýze. Ze získaných výsledků jsem navrhla změny, které by mohly vést ke zvýšení obratu společnosti a větší spokojenosti zákazníků.
Keywords: marketing služeb; SWOT analýza; marketingová strategie
Thesis title: Marketing strategy of a particular company
Author: Votavová, Alena
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Kukla, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with the marketing strategy of a company F AIR spol. s r. o.,which is the first flying school in the Czech Republic and has its main domicile at the airport Benešov. The objective of this thesis is to introduce the products of the company, to analyse its marketing strategy and marketing environment, and finally to propose feasible changes of the contemporary strategy. To achieve this objective, I have applied several subanalyses and my own marketing research. The accumulated figures are evaluated in the final SWOT analysis. I have used this figures to bring up several changes, which could be conductive to the increase of the company's turnover and to the improvment of its customer's satisfaction.
Keywords: SWOT analysis; marketing of the services; marketing strategy

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 12. 2009
Date of submission: 31. 5. 2010
Date of defense: 15. 6. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/23403/podrobnosti

Files for download

    Last update: