Entrepreneurial environment, culture specifics and commercial habits of China and its co-operation with the Czech republic ilustrated on Tescoma company

Thesis title: Podnikatelské prostředí, kulturní zvláštnosti a obchodní zvyklosti Číny a její spolupráce s ČR na příkladu firmy Tescoma
Author: Schmidová, Andrea
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Mrkvová, Alexandra
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce je rozdělena do tří částí. První část práce je věnována základním údajům o Číně, obsahuje demografický, geografický a politicko-ekonomický přehled a popisuje podnikatelské prostředí jako takové. Věnuje se také postavení Číny na světovém trhu, krizi, a investicím. Druhá část se zaměřuje na vztahy ČLR a ČR. Zde je uvedena struktura obchodu a bilance vzájemné obchodní výměny. Dále se tato kapitola zaměřuje na české podniky působící v Číně a naopak čínské investory u nás. Ve třetí části této práce jsou popsány obchodní zkušenosti firmy Tescoma s Číňany, strategie firmy a její postavení na českém i zahraničním trhu.
Keywords: Čína; Tescoma; Podnikatelské prostředí; Postavení světě Číny
Thesis title: Entrepreneurial environment, culture specifics and commercial habits of China and its co-operation with the Czech republic ilustrated on Tescoma company
Author: Schmidová, Andrea
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Mrkvová, Alexandra
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis is divided into three parts. Te first chapter describes basic facts about China, its demography, geography, politicy and economy as well as it describes entrepreneurial environment area as a whole. Also, it focuses on role of China in context of the world economy, presents the picture of China in the world crisis. The second part concerns about business relationship between The Czech Republic and China. There is mentionned czech companies that expend to the chinese market and chinese investors in the Czech republic. The last chapter ilustrates business experience of czech company Tescoma, its strategy and position in czech and foreign markets.
Keywords: entrepreneurial environment; Tescoma; China in the World economy; China

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 11. 2009
Date of submission: 30. 4. 2010
Date of defense: 16. 6. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/22676/podrobnosti

Files for download

    Last update: