The Export Strategy of the Pilsner Urquell Company

Thesis title: Exportní strategie společnosti Plzeňský Prazdroj
Author: Křížová, Šárka
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Vik, Zdeněk
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce se zabývá exportní strategií pivovaru Plzeňský Prazdroj. V teoretické části jsou rozebrány některé úkony, které jsou obecně důležitou součástí přípravy podniků před vstupem na mezinárodní trhy. V praktické části je představena společnost Plzeňský Prazdroj a její zahraniční aktivity. Na příkladu Španělska a Švédska jsou analyzovány místní trhy piva a ukázána exportní strategie značky Pilsner Urquell.
Keywords: pivovar; Plzeňský Prazdroj; exportní strategie
Thesis title: The Export Strategy of the Pilsner Urquell Company
Author: Křížová, Šárka
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Vik, Zdeněk
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis deals with the export strategy of the Pilsner Urquell brewery. In the theoretical part there are mentioned some steps, which are generally an important part of a company's preliminary before entering the international markets. The practical part is presented by the Pilsner Urquell Brewery and its activities abroad. The analysis of local beer markets and the strategy of the brand Pilsner Urquell is shown on the example of Spain and Sweden.
Keywords: brewery; export strategy; Pilsner Urquell

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 10. 2009
Date of submission: 31. 12. 2009
Date of defense: 15. 6. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/22547/podrobnosti

Files for download

    Last update: