Marketing strategy of choice firm

Thesis title: Marketingová strategie vybrané firmy
Author: Žampová, Tereza
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem mé práce je analýza marketingové strategie vybrané firmy. Rozhodla jsem se tímto tématem zabývat, protože marketing je důležitým nástrojem podnikatelské činnosti a bez dobré marketingové strategie nemůže být úspěšná žádná firma. Chtěla jsem zjistit, jak použít nejlépe marketing a marketingové nástroje v obchodním podnikání. Firmou, která mě zaujala, je Oriflame. Vybrala jsem si ji, protože operuje na českém trhu úspěšně již 20 let a stále i během krize vykazuje nárůst prodejů. Dalším důvodem je to, že jsem u ní po dobu jednoho roku registrována jako kosmetický poradce a proto mohu z části čerpat z vlastních zkušeností a mám usnadněný přístup k informacím.
Keywords: Oriflame; marketingová strategie; marketingová analýza
Thesis title: Marketing strategy of choice firm
Author: Žampová, Tereza
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Point of my work is analyzing of marketing strategy of chise firm. I decided for this topic, because marketing is an important bussines instrument and without good marketing strategy can't be successful. I wanted to find, how to use marketing and marketing instruments in bussines. I decided for Oriflame, because she is successful on czech market already 20 years and in spite of crisis she shows good sales. Another reason was, that I was befor one year registred as cosmetics consultant by Oriflame and so I can use my personal experiences.
Keywords: marketing analysis; marketing strategy; Oriflame

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 22. 10. 2009
Date of submission: 31. 5. 2010
Date of defense: 15. 6. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/22393/podrobnosti

Files for download

    Last update: