The corporate brand building

Thesis title: Budování korporátní značky
Author: Wisterová, Veronika
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Urválková, Lucie
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce se zabývá tématikou budování korporátní značky. Hlavním cílem je zanalyzovat proces budování a řízení korporátní značky. V teoretické části práce uvádí nástroje, které používají firmy k budování značky, a rozebírá další aspekty, které souvisí s tímto tématem. V praktické části aplikuje tyto nástroje na budování korporátní značky Yves Rocher, hodnotí jejich přínos a podává návrhy na vylepšení.
Keywords: komunikace; oceňování značky; hodnota značky; budování značky
Thesis title: The corporate brand building
Author: Wisterová, Veronika
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Urválková, Lucie
Thesis language: Česky
Abstract:
This study deals with the theme of the corporate brand building. The main aim is to analyze the process of the bulding and directing of the corporate brand. The theoretical part specifies the instruments that firms use for brand building and defines other aspects that are connected to this topic. The practical part applies these instruments on the brand building of the firm Yves Rocher, evaluates their contribution and gives recommendation for their improvement.
Keywords: communication; brand building; brand value

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 10. 2009
Date of submission: 31. 5. 2010
Date of defense: 15. 6. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/22202/podrobnosti

Files for download

    Last update: