Marketing strategy of a selected outdoor brand

Thesis title: Marketingová strategie vybrané outdoorové značky
Author: Salátová, Iva
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Vališ, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce zhodnocuje dosavadní marketingové aktivity české outdoorové značky LOAP společnosti Piccollo s.r.o. Teoretická část se zabývá základními pojmy a vztahy z marketingové teorie - marketingovými koncepcemi, marketingovým mixem, marketingovou strategií a značkovou politikou. Analytická část popisuje outdoorový trh, konkurenci a současnou situaci na tomto trhu. Zhodnocuje dosavadní marketingové aktivity značky LOAP a navrhuje změny a budoucí možná řešení v marketingovém řízení. Součástí je také vyhodnocení dotazníkového šetření, které zkoumalo nákupní chování spotřebitelů sportovního oblečení a také povědomí o značce LOAP mezi spotřebiteli.
Keywords: marketingový mix; outdoor; LOAP; marketingová strategie; marketing
Thesis title: Marketing strategy of a selected outdoor brand
Author: Salátová, Iva
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Vališ, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with present marketing activities of the Czech outdoor brand LOAP. Theoretical part handles basic concepts of marketing theory - marketing conception, marketing mix, marketing strategy and brand managament. Analytical part describes outdoor market, competition on the market and present circumstances on this market. It analyses present marketing activties of the LOAP brand and it suggests alternations and future feasible solutions. Closing part of the thesis includes questionnaire inquiry into consumers buying habits and awareness of the LOAP brand.
Keywords: LOAP; outdoor; marketing mix; marketing strategy; marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 10. 2009
Date of submission: 31. 5. 2010
Date of defense: 15. 6. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/22198/podrobnosti

Files for download

    Last update: