Soft skills and their progress by students FM VŠE

Thesis title: Soft skills a jejich rozvíjení u studentů FM VŠE
Author: Jedounová, Lucie
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Míková, Irena
Opponents: Musil, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
V teoretické části bakalářské práce definuji pojem soft skills, poukazuji na jejich význam pro člověka obecně, především pak pro studenty (absolventy) jako budoucí uchazeče o zaměstnání a popisuji jednotlivé soft skills. Cílem praktické části této práce je zmapovat situaci v oblasti soft skills u studentů 1. a 3. ročníku bakalářského, prezenčního studia a zjistit, zda mají během studia dostatek možností k rozvoji svých měkkých dovedností a zda na konci 3. ročníku u sebe studenti pociťují zlepšení v této oblasti.
Keywords: týmová spolupráce; komunikace; motivace; emoční (emocionální) inteligence; soft skills
Thesis title: Soft skills and their progress by students FM VŠE
Author: Jedounová, Lucie
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Míková, Irena
Opponents: Musil, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
In theoretic part of bachelor I define term soft skills, point out their importance generally for human, specially for students (graduates) as future job candidates and describe constituent soft skills. The goal of practical part this work is map situation in soft skills by students 1st and 3rd year bachelor, attendance study and find out, if they have during their study ample opportunity for progress soft skills and if they feel improvement at the end 3rd year in this sphere.
Keywords: motivation; teamwork; communication; emotional intelligence; soft skills

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Social Sciences

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 4. 2009
Date of submission: 30. 4. 2010
Date of defense: 15. 6. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/25417/podrobnosti

Files for download

    Last update: