Social Networking and the Potential Challenges for Marketing

Thesis title: Social Networking and the Potential Challenges for Marketing
Author: Zupanoska, Biljana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Cook, Gina
Thesis language: English
Abstract:
Today, marketers and media companies face a changed environment, affected mostly by the rise of the Internet era. The emergence of various technology applications, combined with the global change of customers is affecting the communication between marketers and consumers. Consumers and marketers are changing their roles; consumers are now media producers, programmers, and distributors, through the use of the social networking applications. The aim of the thesis is to analyze this trend, to predict its lifetime and to provide useful insights for the parties that are involved in it. Main point of evaluation are; the structure of the social media marketing ecosystem; the impact that social networking has on the business environment; the relationship of social media and the conventional media, and the legal and ethical concerns of the use of social media. Social networking is a new, experimental trend that has been accepted by many companies, as a part of their communication strategy. The trend has introduced many challenges for businesses, both positive and negative. To seize the positive challenges, marketers need to invest further in learning the rules of the new marketing trend, and in improving their social networking strategies.
Keywords: social networking; traditional media; social media marketing campaign; social media; social media marketing policy
Thesis title: Social Networking and the Potential Challenges for Marketing
Author: Zupanoska, Biljana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Cook, Gina
Thesis language: English
Abstract:
V dnešní době čelí marketéři a média změněnému prostředí ovlivněnému érou internetu. Vznik mnoha nových technologických aplikací společně s globální změnou zákaznického chování ovlivňují komunikaci mezi marketéry a zákazníky. Role zákazníků a marketérů se také mění. Zákazníci se stávají tvůrci mediálního obsahu, pronátory a distributory díky využívání sociálních sítí. Cílem této diplomové práce je analyzovat tento trend, odhadnout jeho životnost a poskytnout užitečnou inspiraci pro všechny zúčastněné strany. Hlavními hodnocenými problémy jsou: struktura systému marketingu sociálních sítí, vliv sociálních sítí na podnikatelské prostředí, vztah mezi sociálními médii a konvenčními médii a právní a etické problémy využití sociálních médií. Sociální sítě jsou novým fenoménem, který je v současnosti využíván mnoha společnostmi v jejich marketingové komunikaci. Tento fenomén je však také výzvou pro podniky, jak v pozitivním, tak v negativním smyslu. Aby mohli využít tento pozitivní trend, musí se marketéři naučit nová pravidla a vylepšit své strategie pro marketing sociálních sítí.
Keywords: marketingové kampaně v sociálních médiích; sociální media; marketing sociálních médií; tradiční média; sociální sítě

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/International Business - Central European Business Realities
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 11. 2009
Date of submission: 15. 5. 2010
Date of defense: 15. 6. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/23233/podrobnosti

Files for download

    Last update: