Corporate culture of firm Hyundai

Thesis title: Firemní kultura firmy Hyundai
Author: Vítková, Barbora
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Müllerová, Františka
Opponents: Vaněk, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem bakalářské práce je seznámení s firmou Hyundai a přiblížení určitých aspektů, které musely být zváženy, než byl výrobní závod v Nošovicích postaven. Mezi aspekty, které musí být zváženy při výstavbě nových závodů, patří ekonomická situace České a Korejské republiky a také kulturní rozdíly obou zemí, kterými jsem se výhradně v této bakalářské práci zabývala. Práce je rozdělena do tří hlavních kapitol a každá z nich vždy obsahuje teoretickou část a konkrétní příklad. První kapitola se zabývá ekonomickou situací v České a Korejské republice a jejich vzájemným zahraničním obchodem. Druhá kapitola se věnuje české a korejské kultuře a poukazuje na rozdíly a shody daných kultur. Třetí kapitola podrobně popisuje firemní kulturu firmy Hyundai. Práce na téma firemní kultura Hyundai byla velmi zajímavá a obohacující.
Keywords: Firemní kultura; Srovnání české a korejské kultury; Firma Hyundai
Thesis title: Corporate culture of firm Hyundai
Author: Vítková, Barbora
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Müllerová, Františka
Opponents: Vaněk, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
The objective of this thesis is familiarization with firm Hyundai and approach of definite aspects, which had to be considered before the production plant was in Nošovice built. The aspects, which have to be considered and which I focused on in this thesis are, economic situation in Czech republic and Republic of Korea and also the cultural differences between Czech republic and Republic of Korea. The thesis is divided into three chapters and each of them contains theoretical part and practical example. The first chapter considers economic situation in Czech republic and also in Republic of Korea and their bilateral foreign trade. Second chapter is focused on czech and korean culture and shows differences and similarity of these cultures. Third chapter describes corporate culture of firm Hyundai. The work on the thesis was very interesting and enriching.
Keywords: Comparison of czech and korean culture; firm Hyundai; Corporate culure

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 10. 2009
Date of submission: 16. 5. 2010
Date of defense: 15. 6. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/22221/podrobnosti

Files for download

    Last update: