Selling of Trips on the Internet

Thesis title: Prodej zájezdů přes Internet
Author: Vondrová, Alžběta
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Sedláček, Jiří
Opponents: Holeček, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
V první kapitole práce shrnuje výhody a nevýhody používání Internetu, typického uživatele a druhy nehmotného zboží, které se na Internetu prodává. Druhá kapitola popisuje znaky typické dovolené, způsoby platby, cestovní smlouvu a prodej zájezdů během krize. Ve třetí kapitole jsou uvedeny rozdíly mezi cestovní kanceláří a cestovní agenturou, dále je kapitola věnována jejich zástupcům.
Keywords: cestovní agentura; prodej zájezdů; cestovní kancelář
Thesis title: Selling of Trips on the Internet
Author: Vondrová, Alžběta
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Sedláček, Jiří
Opponents: Holeček, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
In the first chapter summarizes the work advantages and disadvantages of using the Internet, typical user and types of intangible goods, that are sold on the Internet. The second chapter describes traits of typical holiday, ways of payment, travel contract and selling of trips during the crisis. In the third chapter, differences between travel agencies and their representatives are introduced.
Keywords: travel agency; selling of trips; Internet

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 14. 10. 2009
Date of submission: 1. 6. 2010
Date of defense: 15. 6. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/22116/podrobnosti

Files for download

    Last update: