Analysis of internet advertisement type PPC (Pay-Per-Click) in concrete firm (Cedar home)

Thesis title: Analýza využití internetové reklamy typu PPC v konkrétní firmě (Cedar home)
Author: Krausová, Lenka
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Sedláček, Jiří
Opponents: Krbec, Lukáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá internetovou reklamou typu PPC (Pay-Per-Click). Je zde uveden ucelený popis této reklamy a její výhody a nevýhody. Zmiňuje se také o metodách analýzy návštěvnosti webů. Jako příklad je uveden systém Google Analytics. Hlavním cílem práce je provedení analýzy internetové reklamy typu PPC v konkrétní firmě. Pro realizaci analýzy jsem si vybrala firmu CEDAR HOME s.r.o., která se zabývá stavbou dřevěných domů.
Keywords: reklama typu PPC; měření návštěvnosti; Sklik; Google Analytics; Google AdWords
Thesis title: Analysis of internet advertisement type PPC (Pay-Per-Click) in concrete firm (Cedar home)
Author: Krausová, Lenka
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Sedláček, Jiří
Opponents: Krbec, Lukáš
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this bachelor thesis is to present the features of internet advertising. The main type of advertisement in this thesis is called PPC (Pay-Per-Click). There are created and advertised advertising campaigns on concrete project.
Keywords: Google Analytics; Web traffic measurement; Sklik; Google AdWords; advertisement PPC

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 9. 2009
Date of submission: 30. 5. 2010
Date of defense: 15. 6. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/21672/podrobnosti

Files for download

    Last update: