Market entry strategies of selected companies in the German speaking markets

Thesis title: Strategie vybraných firiem pri vstupu na nemecky hovoriace trhy
Author: Humajová, Zuzana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Švábková, Eva
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cieľom práce je popis a rozbor krokov, ktoré robili jedna slovenská a jedna česká spoločnosť, načrtnutie ich doterajšej stratégie, ako aj na základe rôznych analýz poskytnúť určité odporúčania, ktoré by mohli ich doterajšiu stratégiu zlepšiť a pomôcť obom spoločnostiam v ďalšom pôsobení na nemecky hovoriacich trhoch.
Keywords: Marketingový mix ; PEST analyza ; Marketingová stratégia
Thesis title: Strategie vstupu vybraných firem na německy mluvící trhy
Author: Humajová, Zuzana
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Švábková, Eva
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cílem práce je popis a rozbor kroků, které dělali slovenská a česká společnost, načrtnutí jejich dosavadní strategie, a taktéž na základě různých analýz poskytnout určité doporučení, které by mohly jejich dosavadní strategii zlepšit a pomoci oběma společnostem v dalším působení na německy mluvících trzích.
Keywords: Marketingový mix ; PEST analýza ; Marketingová stratégie
Thesis title: Market entry strategies of selected companies in the German speaking markets
Author: Humajová, Zuzana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Švábková, Eva
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The aim of bachelor thesis is describing and analyzing the steps that a Slovak and a Czech firm made, outlining their current strategy , as well as according to the various analysis provides some recommendations that could improve the prevailing strategy when entrying the German speaking markets
Keywords: marketing mix ; PEST analysis; marketing strategy

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 2. 2010
Date of submission: 30. 5. 2010
Date of defense: 14. 6. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/24806/podrobnosti

Files for download

    Last update: