Marketing of non profit making organization

Thesis title: Marketing a neziskové organizace
Author: Mikulandová, Lucie
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Skokanová, Dagmar
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem bakalářské práce bylo navrhnout opatření pro zlepšení činnosti vybrané neziskové organizace a poukázat na chyby, kterých by se měla vyvarovat. V teoretické části práce se zabývám problematikou neziskového sektoru. V praktické části jsem vypracovala obecný popis vybrané organizace, analýzu jejích marketingových aktivit pomocí marketingového mixu a doporučení pro její další činnosti, které jsem vyvodila ze sestavení SWOT analýzy.
Keywords: Marketingový mix; Neziskový sektor; Nezisková organizace
Thesis title: Marketing of non profit making organization
Author: Mikulandová, Lucie
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Skokanová, Dagmar
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the bachelor thesis was propose remedial measure of activity selected non profit making organization. The theoretical part defines the non profit making sector. There is selected organization, analysis of her marketing activities by the help of marketing mix and recommendation for her incoming activity in the practical part, which I deduced from the swot analysis.
Keywords: Marketing mix; Non profit making sector; Non profit making organization

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 5. 2. 2010
Date of submission: 31. 5. 2010
Date of defense: 14. 6. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/24532/podrobnosti

Files for download

    Last update: